MY JOURNEY

WHOLE30 MAY - PREP TIME

27.4.16

Ano, jdu do toho znovu! :) Chystám se znovu převálcovat program Whole30 a doufám, že na to tentokrát nebudu sama a že se připojíte ke mně - zde! Více lidí = silnější motivace, alespoň v mém případě. 
Po své zkušenosti s prvním Whole30 jsem se rozhodla, že svému tělu dlužím takovýto "restart" vícekrát do roka. A proč květen? No proč ne! Alespoň budeme více sexy do plavek :D Další kolo Whole30 pak plánuji v podzimních měsících. Tentokrát jsem si slíbila, že si stanovým, čeho chci během celého měsíce dosáhnout, a co si od toho slibuji. 
Slibuji si od toho znovu zahnání "cukrového" démona (v mém případě to jsou spíše chutě na kombinaci datlí a nepraženého kakaa, no a nebo těch nejlepších drcených kakaových bobů v kokosovém nektaru!!! achbože!!!). A rozhodně chci pečlivě projít fází, kdy se vyřazené potraviny znovu zařazují a chci to doporučit každému z vás. Já tuto fázi posledně trochu šálila.. Také se chci během celého měsíce začít více a pravidelně hýbat. Takže to píšu rovnou veřejně, abych se přiměla :D Myslím, že 6 měsíců po porodu už je na čase! 1x týdně běh alespoň 3-5 km, 1x týdně crossfit, 4x týdně home workout břicho+zadek+nohy+ruce. A to nejdůležitější :D každý den při každém čištění zubů dřepy! Takto si čistím zuby už od ledna a bože holky, neveřily byste, jak to funguje! Pro mě je to zároveň největší #timesaver! Každé čištění dám minimálně 40-50 dřepů a obměňuju druhy (klasika, sumo, se zdvihem nohy do strany, se zakopáváním, s výkopem, boční - koukněte, jak na to třeba tady), někdy místo dřepování dělám výpady. Jaké máte vy tipy/triky??? Šup sem s nima! 

Ale zpátky k WHOLE30 KVĚTEN :) Pojďme si spolu znovu připomenout základní pravidla (více se dočtete v tomto článku).

  1. Vyřadit ze svého jídelníčku mléčné výrobky, obiloviny, luštěniny, jakékoliv cukry(med, javorový sirup, agavový sirup, palmový cukr...) Pozor na cukry v nápojích a žvýkačkách!
  2. Přísný zákaz mají i alkohol a tabákové výrobky
  3. Jíst maximálně 3x denně (s vyjímkou sportovců, aktivnějších lidí a kojících žen - my můžeme zařadit i 4 jídla denně). Intervaly mezi jídly by měly být alespoň 4 hodiny.
  4. Žádné podvádění :))) ani žádné uklouznutí sem tam..
  5. Nestoupejte na váhu během těchto 30 dní - primárním cílem je se uzdravit
Za zmínku určitě stojí, že bychom se neměli ani snažit vytvářet modifikace normálních jídel jako jsou palačinky, buchty atp.. i když splňují paleo podmínky. Bohužel se tak psychicky nezbavíme závislosti na daném druhu jídla.. 

A CO BUDEME JÍST?

Jídelníček se skládá ze 3-4 hlavních jídel, která budou bohatá na bílkoviny v bio kvalitě (maso, ryby, vejce), zeleninuzdravé tuky (avokádo, olivy, kokos, olivový a kokosový olej, ořechy...) a ovoce. Hlad bychom mezi jídli neměli cítit. Stačí najít takovou velikost porce, která nás nasytí po celou dobu mezi jídli.
Obecně by každé jídlo mělo zahrnovat porci bílkovin o velikosti jedné až dvou dlaní, zbytek talíře pak doplňuje zelenina. U ovoce se doporučují dvě porce za den o velikosti pěsti. Každé jídlo by pak mělo být doplněno jedním a více zdroji zdravého tuku (velikosti se liší dle konkrétního tuku). 
No a co dělat, když nás přepadne mlsná či hlad mezi jídli? Já se jdu nejčastěji napít, usrknu kokosové mléko (toto je nejvíc nejlepší a nejchutnější, prodává i Rohlik.cz), nebo mám po ruce sušené maso, zakousnu uvařené vajíčko, avokádo.. Pokud cítíte ale opravdu hlad, příště zkuste navýšit porci jídla. 

A jelikož za čtyři dny začínám se všemi, kteří se ke mně již přihlásili - DĚKUJI VÁM ZA TO! - měli bychom se pomalu dívat po zdrojích, kde nakoupíme. Pokud nemáte své ověřené zdroje, zkuste se inspirovat např. v tomto článku. Já se chystám v sobotu na farmářské trhy, objednávat budu také z Rohlik.cz, Svetbedynek.cz a nějaké zásoby také na Ziva-strava-obchod.cz. Maso nakupujeme i v Naše maso, takže tam návštěva bude nejspíš také nezbytná (miluju jejich slaninu, morkové kosti, krkovičku a svíčkovou :)) 
Jak jste na tom vy, kteří se ke mně připojujete? Máte poblíž farmářské trhy? Kde jste zvyklí nakupovat? A co vajíčka, dokážete sehnat domácí např. od známých, ve vedlejší vesnici, atp.? 

Už finišuji svůj jídelníček na příští týden, který s vámi chci sdílet, abyste se mohli inspirovat. K tomu připravuji i nákupní seznam, aby nám doma nic nechybělo. Těším se na vaše reakce a tipy, co třeba zařadit hned do dalšího týdne :)) A jestli jste se ještě nepřihlásili, tak můžete teď a tady.

Míša

You Might Also Like

0 komentářů