MY JOURNEY

WHOLE30 - MY WEEK 3 & 4

24.2.16

Už je to více jak týden, co jsem dokončila program Whole30, a jsem na sebe pyšná. Nikdo mě nezlomil! A že mě přemlouvali a provokovali :D Minule jsem vám psala, že se mi v druhém týdnu zhoršily příznaky alergie. Ty se ale naštěstí s úderem třetího týdne výrazně zlepšily a k jeho konci úplně vymizely - opravdu! Měla jsem i více energie, i když jsem měla zrovna náročnější období s dcerkou, která byla nemocná. Nemocné dítě je i velký záhul na nervy, to mi věřte! Čekala jsem proto výkyvy nálad a stres - místo toho jsem ale dokázala být vyrovnaná a připisuji to právě vyvážené stravě.

Jakmile uběhl třetí týden, ani jsem si na nějaký program Whole30 pomalu nevzpomněla. Abyste rozuměli správně - jídla šla vařit úplně sama, nákupy se zautomatizovaly, porce jsem měla v oku, inspirace nedocházela.. šlo to samo.. a najednou přišel 30. den a já si uvědomila, co teď? Cítila jsem, že mi tento způsob stravování vyhovuje a že mi krom mléčných produktů nic nechybí..
Nyní jsem ve fázi, kdy zkouším zařazovat zpětně skupiny potravin, kterých jsem se na 30 dní vzdala. A čekám, jak na mě budou působit, zda se mi projevy alergie opět zhorší, nebo zda se dostaví například bolesti břicha, hlavy.. ale o #lifeafterwhole30 třeba jindy :)

Jedním z pravidel programu Whole30 bylo - nestoupat po jeho dobu na váhu. I to jsem dodržela. V těhotenství jsem přibrala 15 kilo, v porodnici jsem nechala sotva 5 a po třech měsících (před zahájením Whole30) jsem měla o 4,5 kilo více než v době před těhotenstvím. Po skončení Whole30 jsem na své původní váze. Jupíííííí :)

Když to celé shrnu, 30 dní jsem jedla spoustu masa, zeleniny, prospěšných tuků, vajíček a ovoce. Vymizely (prozatím) příznaky alergie a ubylo mi na těle téměř pět kilo (jako vedlejší účinek :))). 
Velkým plusem, proč to celé vydržet daných 30 dní, jsou opravdu návyky. Změní se. Najednou mě baví přemýšlet o jídle, co bude ráno, k obědu, večer. Baví mě hlídat si poměry bílkovin, sacharidů a tuků. Cítím, že to prostě funguje. Vnímám, že se opravdu nejedná o žádnou krátkodobou dietu, ale o změnu lifestylu. O změnu pohledu na stravu. Umím říct ne. A utvrdila jsem se, že by strava měla být opravdu vyrovnaná, žádné extrémy. Baví mě raw strava, ale ještě raději si dám hovězí stejk třeba s bramborovou kaší a grilovanou zeleninou. A o tom to celé je. Vzít si od všeho to nejlepší..

A jaké zkušenosti máte vy? :) Co sedí vám nejlépe? 

Níže se můžete podívat na weeks in pics. Snad tam naleznete nějakou inspiraci pro svůj jídelníček :)

Míša

>>>>>>><<<<<<<

I finished the program Whole30 more than week ago and I am proud of myself. Nobody broke me! And believe me, they really tried to! I posted last time that symptoms of my allergies got worse a little in the middle of the second week. But luckily, they got much better with the stroke of the third week and they even disappeared in the end of the third week - like really! Even when I had really bad time, because my little daughter was ill, I felt more energy. Sick child is the worst for your healthy mind and nerves, believe me! I expected big mood swings and stress - instead of that I felt balanced and I see the reason in this well balanced diet. 

When the third week passed, I did not think about any Whole30 at all. You guys should understand it correctly - all food went to cook so easily, purchases were automatized, I had servings in the eye, I had so much inspiration.. it worked itself.. and than the day 30 came in and I realized, what now? I felt that this way of eating suits me and that I do not miss anything besides dairy products (not milk)..
I am at the stage now where I am trying to put back food groups which I excluded for 30 days. And I am waiting how these foods will cause on my body. Whether allergy symptoms get worse again, or whether I will have stomach pain or headache.. but about #lifeafterwhole30 another time :)

One of the Whole30 rules were - not to weight yourself during whole 30 days. And I respected it. I gained 15 kilos during my pregnancy, I lost barely 5 kilos post partum and after three months (before starting Whole30) I had still 4,5 kilos more than before pregnancy. After finishing the Whole30 I am on my original weight. Yippee :)

To sum it up, I ate for 30 days a lot of meat, veggie, beneficial fats, eggs and fruit. My allergy symptoms disappeared (for now) and I lost almost 5 kilos as a side effect of changing my eating habits. 
A big plus why to hold it for all 30 days are really eating habits. They will change. Suddenly I like to thinking about food, what will be for the breakfast, what for lunch and dinner. I like to control the proportions of protein, carbohydrates and fats. And I feel that it works. I see that this is not a short-term diet but a really change of lifestyle. It is about change of view on eating in general. I am able to say NO. And I reassured myself that our eating should be very balanced, no extremes. I enjoy raw food but I am even happier to eat beef steak with mashed potatoes and grilled vegetables. And that is what this is all about. Take the best of everything..

And what is your opinion? What experience do you have? :)

You can check out my weeks in pics below. I hope, you will find there some inspiration for your cooking time :)

xoxo Michaela

Pho Bo - pro mě varianta bez nudlí/no-noodles version for me

Sladké kari s krůtím masem/Sweet carri with apples and carrots

Hustá batátová polévka s grilovaným kuřetem/Sweet potato soup with chicken leftovers

Salát s tuňákem a batátami/Tuna salad with sweet potato

Valentýnské grilované krevety/Our Valentines shrims

Vepřová panenka s bramborovo-baátovým pyré/Pork tenderloin with potatoe and sweet potato puree

Boloňské cuketové špagety/Bolognese zucchini



Green nice cream with chia seeds, coconut and blueberries

Hranolky z batát, brambor a mrkve/Potato, sweet potato and carrot fries

Pomalu pečený vepřový bok/Pork belly roasted

Snídaně šampionů včetně čokoládového cuketového chlebíku/Breakfast of Champions, chocolate zucchini loaf included


Koule z hovězího mletého/Beef meatballs
Hovězí masové koule s domácí rajčatovou omáčkou a cuketou/Beef meatballs with homamade tomato sauce and zucchini


Indiáni z hovězích masových koulí, manga a slaniny/ Beef meatball leftovers with mango and bacon



You Might Also Like

0 komentářů